„Административно обслужване“, Код: 3460201, степен на ПК: втора
Наименование на професията: Офис-секретар, код: 346020
Наименование на специалността, код и степен на професионална квалификация:
‘Административно обслужване“, Код: 3460201, степен на ПК: втора
Срок на обучението: 5 месеца
Общ брой часове: 660 часа
Брой часове по теория: 309 часа
Брой часове по практика:351 часа
Форма на обучение: Дневна
Организационна форма: Квалификационен курс
Входящо образователно равнище: лица над 16 г., завършен клас от средното образование или завършено средно образование
ПРОФЕСИОНАЛНО-КВАЛИФИКАЦИОННА ХАРАКТЕРИСТИКА НА ПРОФЕСИЯТА (СПЕЦИАЛНОСТТА)
След завършване на професионалното обучение по специалността, обучаваният трябва:
- Да знае:
А/ Организация на административната дейност
- Техническо и организационно подпомагане дейността на ръководителя и в офиса;
- Въвеждане на ежедневни офис-приоритети и задължения.
Б/ Професионални знания за:
- Работа с компютър по две кодови таблици – БДС и Qwerty. Да притежава професионална квалификация – 11-ра степен (260 – 330 удара в минута);
- Да знае и си служи професионално със стенография, 11-ра професионална степен (80 – 89 думи в минута);
- Да познава и използва кореспондентските информационни технологии за работа с документи – да съставя серийни писма, етикети, прикове, да прави бланки, формуляри, факсове на институцията;
– Да знае изискванията на ЕДСК за работа с входяща, изходяща документация и с деловодните книги;
- За съставяне на делова кореспонденция на български, за оформяне на вътрешно-фирмената документация по български и западни стандарти;
- За съставяне на протоколи от заседания;
- За бизнес комуникации на български и чужд език с потенциални клиенти и посетители в офиса;
- За деловодство и архив;
- За фирмена структура и фирмена култура;
- За Етика, Психология и Логика;
- За Основи на правото;
- За икономика и счетоводна отчетност; Финансово приключване на мероприятия, фактуриране и контрол върху изрядността на плащанията; Изготвяне на справки – текущи, окончателни; изготвяне на предложения, възражения, искания, рекламации др.;
- Да познава и работи със софтуер за създаване и поддържа-не на база данни, презентации, електронна поща и извличане на информация от Интернет;
- За офериране, контакти и ангажиране на външни доставчици на услуги; надзор върху качеството на предоставяните услуги;
- За Офис и съобщителна техника;
- Организация на работата в офиса;
- Осъществяване връзки между клиентите и различните категории персонал на фирмата;
- Лична и колективна безопасност на труда и офиса; съвременни системи за охрана, свързани със сигурността на фирмата и фирмения персонал;
- Познаване и ползване на лични предпазни средства; здравословни и безопасни условия на труд при извършване на дейността – здравно- хигиенни, противопожарни и др., свързани с дейността на фирмата, норми на безопасност.
- Да е придобил умения за:
А/ Организация и стил на работа в офиса:
- Извършване на оперативна и административна дейност;
- Да реализира проектите докрай; да спазва сроковете;
- Координация между главния офис и клоновете (и обратно);
Б/ Умения за общуване и поддържане на контакти с партньори и
клиенти на фирмата:
- Да влияе на хората и постига резултати;
- Добри комуникативни умения и способности за работа в екип; телефонен и e-mail етикет;
В/ Разговори с чуждестранни партньори:
• Добра разговорна и преводна дейност от и на чужд език.
Г/ Умения за работа с техника:
- Безопасна и компетентна работа с офис техника – информационна, пишеща, записваща, съобщителна, копирна, спомагателна и др.;
- Работа с текстообработка, база данни, Интернет, електронна поща, факс.
Д/ Други умения:
- Поддържане естетика, ред и чистота на работното място и офиса;
- Издръжливост към големи натоварвания и работа с ненормиран работен ден;
- Умения за работа в условия на стрес и остър дефицит от време;
- Безопасна работа с материали, инструменти и машини.
УЧЕБЕН ПЛАН
Наименование на учебните предмети
I Обща професионална подготовка
- Здравословни и безопасни условия на труд, и опазване на околната среда
- Фирмено счетоводство
- Бизнес информационни системи
- Финанси на фирмата
- Обща теория на пазарната икономика
II Отраслова задължителна професионална подготовка
- Бизнес комуникации
- Маркетинг
- Мениджмънт
- Управление на човешки ресурси
- Фирмена култура
III Специфична за професията професионална подготовка
- Икономика, организация и управление на предприятието
- Функции, задачи и отговорности на бизнес-секретаря
- Документационна система
- Обща, търговска и стопанска кореспонденция
- Работа с персонален компютър
- Бизнес етикет и делово общуване
- Стенография
Избираема професионална подготовка
- Фирмено право
- Трудово-правни и икономически знания. Организация на трудовия процес
StartUp Your Future: Learn with us, Invest in YourselfНие предлагаме
Add Comment