SCRUM MASTER


Warning: A non-numeric value encountered in /home/cloudser/i-learning.bg/wp-content/themes/education/fw/core/core.reviews.php on line 214

Warning: A non-numeric value encountered in /home/cloudser/i-learning.bg/wp-content/themes/education/fw/core/core.reviews.php on line 214
SCRUM MASTER

Описание

Целта на този курс SCRUM MASTER е да Ви запознае как подпомогнете Вашата организация по следните начини:

  • Как да насочите членовете на екипа през целия етап на разработването на продукта
  • Как да окажете помощ на екипа да доставя качествени продукти
  • Как да участвате в екипните дейности
  • Как да разрешавате пречките и подобрите сътрудничеството на екипа
  • Как да станете лидер на служителите в Scrum екипи, които участват в разработването на продукти от висок клас

Ще придобиете знания за:

       1. Основи

Разберете основата на Agile и Scrum концепциите и помогнете на Scrum екипите да използват ефективно Scrum.

       2. Терминологии и концепции

Придобийте познания за терминологията на Scrum, различни концепции и пълния процес на Scrum.

       3. Scrum роли

Разберете различните роли, включени в Scrum, и обхвата на ролята на Scrum Master в Scrum.

      4. Основни компетенции

Научете ключови основни компетенции на Scrum Master и защитете екипа от вътрешни и външни разсейвания.

     5. Scrum церемонии

Ежедневен Scrum, преглед на спринт, ретроспектива на спринт, изоставане на продукта, изоставане на спринт, дефиниция на готов продукт.

     6. Улеснява на екипите

Улеснете екипа за разработка, собственика на продукта и организацията, докато реагирате на промяната.

     7. Подобрете прозрачността

Инспектирайте и адаптирайте и увеличете прозрачността във всяко от събитията на Scrum и направете работата на екипа видима.

      8. Лидерство

Научете се да помагате на членовете на екипа да работят съвместно и да следвате всеки Scrum процес, включен в него.

 

Програма

1. Основи на Agile и Scrum

В края на тази дейност ще можете да:

  • Обяснете 12-те принципа и 4 ценности, изброени в Agile манифеста.
  • Демонстрирате ползите от „отговарянето на промяната“ в Agile пред „следването на план“ в традиционното управление на проекти.
  • Описвате как ценностите на Scrum (смелост, фокус, ангажираност, уважение, откритост) са свързани с артефактите, събитията и ролите на Scrum.
  • Изброявате и обяснявате  трите стълба в Scrum – прозрачност, проверка, адаптация.
  • Обяснявате разликите между рамката и методологията и разберете защо Scrum се нарича рамка.
  • Изброявате 5-те начина за развитие на Agile мислене.
  • Илюстрирате 2-те разлики между Agile и Scrum и обяснявате защо тези два термина не могат да се използват взаимозаменяемо.

Обхванати теми: Agile манифест; 12 принцип;а 4 стойности; Scrum основи (5 Scrum стойности)

2. Трите роли в Scrum

Научете повече за трите роли в Scrum с дейности, базирани на роли. Всяка група ще играе симулационна игра, наречена „улов на бонбони“, която ще има три итерации. Scrum майсторът и собственикът на продукта (избрани от членовете на групата) ще координират и помагат на екипа да постигне най-високата цел за най-кратко време.

Какво ще научите, ще можете да

  • Правите ретроспекция, за да изброите 3 техники за подобряване на производителността и времето за изпълнение.
  • Обяснявате ролите и отговорностите на Scrum Master и собственика на продукта.
  • Изброявате 3-те разлики между Scrum Master и Product Owner и разбирате защо тези две роли не трябва да се припокриват.
  • Обсъждате как собственикът на продукта действа като мост между екипа за разработка и заинтересованите страни.
  • Ще раззберете защо Scrum Master не е активен участник, а фасилитатор в събитията и церемониите на Scrum.
  • Изброявате 3-те недостатъка на екип за разработка от по-малко от 3 или повече от 10 членове.

Обхванати теми:

  • Роли и предизвикателства на Scrum Master
  • Роли и отговорности на собственика на продукта
  • Роли и отговорности на екипа за развитие

3. Scrum церемонии

В края на тази дейност ще можете да:

  • Обяснявате „защо“ и „как“ при планирането на спринт, ежедневната схватка, прегледа на спринт и ретроспективата.
  • Разберете защо обхватът и продължителността на спринт са фиксирани.
  • Изброявате 3-те начина как да избегнете преливане на спринта.
  • Определяте цели за спринт и обсъждате 5-те предимства от постигането на цел за спринт.
  • Разберете как Scrum Master и Собственикът на продукта трябва да се координират с екипа и изброявате 5-те точки за подобряване на такива комуникации.
  • Обсъждате 3-те вредни въздействия от отмяната на спринт и как да го избегнете.
  • Изброявате 10-те анти-модели на спринт (напр. отмяна на спринт, променлива дължина на спринт) и разберете как те влияят върху доставката и времето за изпълнение.

Обхванати теми: Планиране на спринт; Ежедневен Scrum; Спринт преглед; Спринт ретроспектива

4. Scrum артефакти

В края на тази дейност ще можете да:

  • Изброявате и демонстрирате 5-те основни характеристики на добре оформен продукт (напр. оценен, приоритизиран).
  • Обсъждате 2-те отговорности на собственика на продукта, Scrum Master и екипа за разработка при създаването и поддържането на изоставане от продукти.
  • Анализирате и обсъждате идеалното време и капацитет, които да бъдат посветени на усъвършенстването на изоставането на продукта.
  • Демонстрирате 3-те дейности (напр. бюджет и график, график за пускане), които се извършват по време на преглед на спринт.
  • Изброявате 5-те анти-модели за преглед на спринт (напр. забавено приемане) и техните отрицателни въздействия

Обхванати теми: Продуктов резерв; Спринт Назад; Увеличение на продукта.

5. Спринт

В края на тази дейност ще можете да:

  • Обясняване на разликата между срещите за разрешаване и ежедневните изправяния.
  • Обясняване на ползите от сътрудничеството със собствениците на продукти.
  • Изброявате 3-те недостатъка на прекомерното сътрудничество на собствениците на продукти.
  • Демонстрирате 3-те начина как да преодолеете бариерите и да си сътрудничите
  • Демонстрирате създаването на диаграма за изгаряне на спринт
  • Обясняване на 3-те подхода за повишаване на ефективността в екипа

Обхванати теми: Планиране на изпълнение на спринт; Управление на потока; Резолюционни срещи Комуникация (табло за задачи, диаграма за изгаряне на спринт, използвайки точки от историята, часове усилия)

6. Ежедневен Scrum и Спринт ретроспектива

В края на тази дейност ще можете да:

  • Обяснявате важността на 15-минутния график за ежедневни scrum срещи.
  • Изброявате 3-те разлики между традиционните срещи и ежедневните стендъпи.
  • Описвате 2 роли, изпълнявани от Scrum Master, Собственикът на продукта и екипа за разработка в ежедневния scrum.
  • Изброявате 3-те критични въпроса, отнасящи се до ежедневния дневен ред на скъм.
  • Изброявате 2 отговорности на Scrum Master, собственика на продукта и екипа за разработка по време на ретроспективата на спринта.

Обхванати теми: Дейности в ежедневната схватка; Дейности в спринт ретроспектива

7. Определение на готово (DoD) и критерии за приемане

В края на тази дейност ще можете да:

  • Обяснявате дефиницията на Готово на три нива ― потребителска история (например писане на код), спринт и освобождаване (например изготвяне на бележки за версията).
  • Изброявате 3 предимства на дефиницията на готово и обяснете защо тя може да се развива за определен период от време.
  • Подготвяте контролен списък (с минимум 7 записа) на идеалния DoD.
  • Посочвате 3 риска, свързани с неправилно оформен DoD.
  • Изброявате 5 характеристики на добри критерии за приемане.
  • Разберете кой трябва да участва в изготвянето на критериите за приемане.
  • Изброявате 3 отрицателни въздействия от неспазване на критериите за приемане.

Обхванати теми: Дефиниция на Готово за дадена функция (потребителска история или продукт, натрупан); Определение на Готово за спринт; Определение на Готово за издание; Дефиниция на Готово спрямо критерии за приемане; Готово срещу Готово-Готово.

8. Дефиниция на готово

В края на тази дейност ще можете да:

  • Създавате краен контролен списък на Дефиницията на Готово.
  • Изброявате 3 отрицателни въздействия от неправилно оформена дефиниция за готово.
  • Идентифицирате поне 3 предимства от споделена дефиниция на готово за множество екипи, работещи върху един и същ продукт.
  • Изброявате 2 начина за подобряване на дефиницията на готово. Ясно разберете разликите между „готово“ и „готово готово“.

Обхванати теми: Определение на готова за потребителска история; Определение за готовност за спринт

9. Планиране на пускането

В края на тази дейност ще можете да:

  • Определяте и разбирате стъпките, включени в планирането на пускането.
  • Изброявате 3 предимства на добре организираното планиране на пускането.
  • Изброявате 3 резултата от планирането на пускането.

Обхванати теми: Определение за планиране на освобождаване; Кой участва в планирането на освобождаването; Стъпки в планирането на изданието; Резултат от планирането на пускането

10. Диаграма за изгаряне на спринт

В края на тази дейност ще можете да:

  • Дефиниране и разбиране на диаграмата за изгаряне на спринт.
  • Изброявате 3 основни причини да използвате диаграма на изгаряне.
  • Научете как да създадете и изчислите диаграма на изгаряне.
  • Обяснявате как да коригирате предстоящите спринтове въз основа на изгарянето.
  • Изброявате 3 критична информация, получена от диаграма на изгаряне.
  • Изброявате 5 предимства и 2 недостатъка на използването на диаграма за изгаряне.
  • Разберете 5 често срещани грешки, които водят до подвеждаща информация в диаграмите за изгаряне.

Обхванати теми: Определение Защо и кога да използвате диаграма за изгаряне на спринт; Информация, получена от диаграма за изгаряне на спринт

11. Пускане на диаграма за изгаряне

В края на тази дейност ще можете да:

  • Разберете колко е важно да имате цел за освобождаване (въз основа на исторически данни и споразумение).
  • Демонстрирате важността на освобождаването на изгаряне за разбиране на текущото състояние.
  • Изброявате 2 разлики между диаграмите за изгаряне и изгаряне.
  • Обясните как да коригирате планирането на освобождаването (ако е необходимо) въз основа на изгарянето.
  • Казвате едно основно предимство на диаграмата на изгаряне пред диаграмата на изгаряне.

Обхванати теми: Определение; Характеристика; Как да създадете диаграма за изгаряне на изданието (стъпки)

12. Планиране на продукт

Обхванати теми

  • Какво е планиране на продукта
  • Какво е визия на продукта
  • Как да създадете резервен продукт
  • Пътна карта на продукта
  • Минимални функции за продажба (или) Минимални характеристики за продажба
  • Минимално жизнеспособни продукти

13. Потребителски истории

В края на тази дейност ще можете да:

  • Дефинирате и обяснявате потребителските истории и разбирате важността на потребителските истории в проекти в реално време.
  • Обяснявате 3-те Cs в потребителските истории.
  • Обсъждате важността на критериите за приемане и изброяване на 3 сценария, които могат да възникнат, когато критериите за приемане не са изпълнени.

Обхванати теми: Какво представляват потребителските истории?; Структура/формат на потребителските истории; Критерии за ИНВЕСТИРАНЕ

14. Agile  оценка

В края на тази дейност ще можете да:

  • Изброявате и демонстрирате 5 предимства на Agile оценката.
  • Разберете 7-те популярни Agile техники за оценка и решите коя е най-добрата за вашия проект.
  • Обсъждате 3 предимства на покера за относителна оценка и планиране.
  • Изброявате и обяснявате 3-те често допускани грешки при използване на относителната оценка и тяхното отрицателно въздействие.
  • Обсъждате подробно 5-те критични стъпки в Planning Poker.

Обхванати теми: Определение; Предимства на гъвкавата оценка; Гъвкави техники за оценка

15. Planning Poker

В края на тази дейност ще можете да:

  • Изброявате 5 предимства от планирането на техниката за оценка на покера.
  • Решавате най-добрата последователност за стойностите (истории) на картите за вашите проекти в реално време.
  • Обсъждате подробно 5-те критични стъпки в Planning Poker.
  • Изброявате 3 точки, на които трябва да обърнете внимание, за да използвате планиране на покер за разпределени отбори.

Обхванати теми: Определение; Ползи; Участници; Как да играете покер за планиране; Правила за планиране на покера

Докога мога да се запиша и кога стартира курсът?

Записването за курса е отворено до 01 март(включително). Обучението стартира на 01 март 2022 г. и завършва на 07 март 2022 г. с провеждането на сертификационен изпит.

Как да се запиша?

За да се запишете за курса, моля обадете се на телефон +359 898 824 303 или изпратете заявка към bratuhchev@i-learning.bg. След успешно заплащане на таксата за курса, ще бъдете записани в него.

Кога ще се провеждат занятията?

Занятията ще се провеждат в извън работно време.

Какви са формите на обучение?

Формата на обучение по време на курса е дистанционна чрез платформата https://agro.arvi.solutions/

Ще имате достъп до Виртуална класна стая, която не само дава възможност за сътрудничество и комуникация, но и позволява на обучаващите се да подреждат учебните си ангажименти.

Какво представлява изпитът и ще получа ли сертификат след края на курса?

Участниците в курса ще имат възможността да положат финален практически изпит, включващ 120 въпроса във вид на онлайн тест. Успешно преминалите получават официален сертификат от Център за Професионално Обучение „Онлайн“ за успешно завършен курс по SCRUM MASTER

Колко струва обучението в курса?

За курса се заплаща еднократна такса, включваща обучение онлайн лектор и лекционен материал на български език, възможност за явяване на изпит и издаване на сертификат.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Phone: +359 878 165 117
София